4 Ağustos 2010 Çarşamba

Yeni Moda Dolandırıcılık

Aslında yeni mi bilmiyorum ama benim başıma ilk kez böyle bir olay geldi. Geçenlerde çarşıya ,bir iş için çıkmıştım . Geri dönüşte bindiğim halk otobüsünde yalan olmasın, benimle beraber ya üç ya da dört kişiydik ben tabi her zamanki gibi en arkalarda bir yerlere oturmuştum . Otobüsün kalkmasına bir kaç dakika kala yanıma altmış - altmış beş yaşlarında beyaz saçlı mavi gömlek ve kumaş pantolonlu bir amca oturdu. Ben sevmem öyle herkesle konuşmayı ama birden amca ;
"Ya Allah kimseyi parasız bırakmasın parasızlık çok kötü değince  kendi kendine"
Hayırdır
diye sordum .
"Ya evladım hiç sorma cüzdanımı anahtarımı evde unuttum , üzerine bir de kapıyı çektim, şimdide bu yaşta şoföre param yok diyemiyorum " dedi
Bende tamam amca sorun değil ben öderim dedim ve ödedim bir kaç durak sonra, 
"Ya geri nasıl gelcez değince" cidden adamın haline acımıştım , çıkarıp adama 5 tl daha verdim. Yaşlı adam bir durak sonra inerken kendimi vicdanen çok rahat hissediyordum. Buraya kadar her şey normal ama ertesi gün , hemen hemen ayni saatlerde halk otobüsüne bindim ve gene arka koltuğa oturdum bir zaman sonra önde o yaşlı amcayı gördüm yanında bizim mahalleden birisi vardı ve adama para uzattığını gördüm , o an şüphelenmiştim hatta emindim adamın amacından ama genede bu yaşta ki adam yapar mı ya böyle şeyler demekten kendimi alıkoyamadım. Biraz daha ilerledikten sonra adam arabadan indi . Yanındaki çocuğun yanına gidip , hayırdır amcanın ne derdi varmış dediğimde , çocuk bütün iyi niyetiyle "Ya yazık kapıda kalmış parası yokmuş "değince artık emindim her şeyden, ve olayı o arkadaşa da anlattım . Ve artık öğrenmiştim ki sokaktaki dilenciler , halk bilinçlendikçe  daha değişik taktikler uyguluyordu ama bu sefer bir kaç farkla, bir gömlek bir kumaş pantolon , birde iyi niyetliliği yüzüne yansıyan birileri...

4 yorum:

Şiir kızı dedi ki...

gerçekten bu insanlar acayip oluyor gün geçtikçe..........

Menekşe dedi ki...

ooo süper bi fikir ya bu yolla günde 10 kişien 5 tl alsam ayda 1500 yapar , oda bana yeter hehe :): :)

safak_ttt dedi ki...

menekşe senin matematik zayıf galiba :D

Anonymous dedi ki...

binsanlar melek gibi dogarlar ken zamanla neden seytanlaşma ihtiyacı duyarlar anlamıyrm cok mu zor dürüst olmak,dolandırmak yerine halini arz etmek

Yorum Gönder